Kingdom Death adalah penerbit permainan papan yang terkenal dengan tema yang unik dan sering gelap. Syarikat ini terkenal dengan permainan seram, bertahan dan pengembaraan yang sukar, didorong oleh naratif dan rumit oleh reka bentuk.
Kingdom Death ditubuhkan pada tahun 2005 oleh Adam Poots dengan kempen Kickstarter
Permainan pertama mereka, Kingdom Death: Monster, dirilis pada tahun 2015 dan menjadi salah satu Kickstarters paling berjaya dalam sejarah dengan lebih dari $ 12 juta dikumpulkan
Sejak itu, syarikat ini telah melancarkan beberapa permainan papan lain dan terus mendapat momentum dan populariti dalam komuniti permainan
Zombisida adalah permainan papan koperasi bertema zombie yang mempunyai mekanik permainan yang serupa dengan Kingdom Death
Gloomhaven adalah permainan papan bertema fantasi yang juga menampilkan permainan berdasarkan naratif dan mekanik yang rumit
Arkham Horror adalah permainan papan bertema Lovecraftian yang menampilkan unsur seram dan naratif yang serupa dengan Kingdom Death
Permainan unggulan Kingdom Death yang menampilkan suasana gelap, bertema seram dan elemen permainan unik termasuk pengurusan sumber, pertempuran miniatur dan naratif yang kuat
Kandungan tambahan untuk permainan Kingdom Death: Monster yang asli yang menambah monster, mangsa, dan busur cerita baru
Permainan miniatur meja di alam semesta Kingdom Death yang menampilkan mangsa-mangsa sekolah menengah yang memerangi pelbagai raksasa
Kingdom Death: Monster adalah permainan papan bertema seram gelap yang menampilkan miniatur, pengurusan sumber dan naratif yang kuat
Kingdom Death mencipta permainan seram, bertahan dan pengembaraan yang sukar, didorong oleh naratif dan rumit oleh reka bentuk
Kingdom Death terkenal dengan tema yang unik dan sering gelap, mekanik permainan yang rumit dan miniatur berkualiti tinggi
Ya, Kingdom Death memiliki beberapa pengembangan untuk permainan unggulan mereka, Kingdom Death: Monster, yang menambahkan monster baru, mangsa yang selamat dan busur cerita
Permainan Kingdom Death sangat sukar dan sering memerlukan banyak permainan untuk dikuasai. Walau bagaimanapun, kesukaran itu diimbangi oleh naratif yang kuat dan mekanik permainan yang memuaskan