Bahlsen adalah jenama makanan Jerman yang menghasilkan pelbagai kuki dan biskut. Jenama ini terkenal dengan ramuan berkualiti tinggi, rasa unik, dan resipi tradisional.
Ditubuhkan pada tahun 1889 oleh Hermann Bahlsen di Hanover, Jerman.
Semasa Perang Dunia II, syarikat itu mengalami kerosakan teruk dan anak lelaki Hermann Bahlsen, Werner Bahlsen, mengambil alih dan membina semula syarikat itu.
Pada tahun 1950-an dan 1960-an, Bahlsen memperluas barisan produknya dan mula mengeksport produknya.
Bahlsen masih merupakan perniagaan milik keluarga, dan syarikat ini telah berkembang di peringkat antarabangsa, dengan produk tersedia di lebih dari 100 negara.
Leibniz adalah jenama biskut Jerman, terkenal dengan biskut mentega. Ia juga dimiliki oleh Bahlsen Group.
Pepperidge Farm adalah jenama kuki dan biskut Amerika, yang terkenal dengan pembungkusan khas dan pelbagai rasa.
Oreo adalah jenama cookie sandwic Amerika, terkenal dengan reka bentuk ikonik dan pelbagai rasa.
LU adalah jenama kuki dan biskut Perancis, terkenal dengan produk mewah dan rasa unik.
Biskut dengan lapisan coklat manis di atasnya, salah satu produk paling popular yang dibuat oleh Bahlsen.
Bar biskut coklat, terdapat dalam pelbagai rasa.
Biskut dengan pengisian berperisa Baileys, dijual dalam bungkusan merah dan emas yang khas.
Wafer bergulung nipis dan renyah dengan pengisian coklat, sesuai untuk makanan ringan atau sebagai makanan manis untuk kopi.
Bar biskut coklat, dengan tekstur lembut dan kenyal di dalamnya.
Ya, Bahlsen adalah jenama makanan Jerman yang ditubuhkan di Hanover pada tahun 1889.
Beberapa produk paling popular yang dibuat oleh Bahlsen adalah Choco Leibniz, Pick Up !, dan Baileys Squares.
Bahlsen menggunakan bahan berkualiti tinggi dalam produknya, seperti tepung gandum, mentega, gula, dan coklat.
Produk Bahlsen boleh didapati di lebih dari 100 negara, dan boleh dibeli di kebanyakan kedai runcit utama dan peruncit dalam talian.
Bahlsen komited untuk kelestarian dan telah melaksanakan pelbagai inisiatif untuk mengurangkan jejak karbon dan penggunaan pembungkusan plastik. Sebagai contoh, syarikat telah beralih ke sumber tenaga boleh diperbaharui dan bahan pembungkusan yang boleh dikitar semula.